Pentru Cei Sinceri Din Casa Credinciosilor
Milenisti (Studentii Bibliei, Martori, etc.)
Motto: "Cercetati toate
lucrurile si luati ce este bun"
(O lucrare scrisa in perioada 30.08.06-02.09.06)
Sunt unele pasaje Scripturale, pe care
doresc sa le analizam impreuna.
"Este CU NEPUTINTA ca Dumnezeu sa minta" Evrei 6:18
Textul acesta il arata pe
Marele Creator "neputincios" in fata minciunii. Cu toate ca El este
Atotputernicul Dumnezeu, ii este cu "neputinta" un lucru: sa minta.
Vedem, dragii mei, ca desi Dumnezeu este Atotputernic, El nu poate
"orice".
Este interesant de stiut,
ca anumiti crestini din primele secole ale erei crestine, pornind de la ideea
ca Dumnezeu este Atotputernic, au ajuns la urmatoarea concluzie, ce li s-a
parut foarte logica: Deoarece Dumnezeu este atotputernic si este iubire, El va
salva pe toti pacatosii de la pierzarea vesnica. Lor li s-a parut ciudat ca un
Dumnezeu care este atotputernic si iubire, sa nu doreasca ca creaturile sale
decazute sa fie iertate si salvate. Unii din cei care propovaduiau aceasta
invatatura a fost Clement si Origene din Alexandria.
Cine au fost
acestia?
"Sfântul Clement din
Alexandria (născut Titus Flavius Clemens c.150 - 211/216), a fost primul
membru de seamă al Bisericii din Alexandria, şi unul din cei mai distinşi
învăţători. El s-a născut aproximativ la mijlocul secolului al II-lea, şi a
murit între 211 şi 216. El a unit tradiţiile filosofe greceşti cu doctrina
creştină şi i-a dat valoare gnosticismului (...) El a folosit termenul de
"gnostic" pentru creştini, care au atins învăţăturile profunde ale
Logos-ului . [1] El a dezvoltat un creştinism platonic. [2] El a prezentat
scopul vieţii creştine ca apoteoză (dumne-zeificare), identificat atât ca
platonism de asimilat în Dumnezeu şi în imitaţia biblică al lui Dumnezeu.
[1]"
Clement este luat drept unul din Părinţii timpurii ai
Bisericii.
Ca Origen, el a provenit din Şcoala Catehetică Alexandrină si de-asemenea a fost bine versat în literatura păgână. [2] Origen la succedat pe
Clement ca şef al şcolii. [2] Alexandria a avut o mare comunitate creştină la
începutul creştinismului, care s-a remarcat pentru burse de studiu şi de înaltă
calitate a copiilor Scripturii.
"Origene a fost un
părinte alexandrin născut în 185 din tată creştin martir. Manifestă multe
asemănări cu filosofii neoplatonici, cu Plotin chiar, existând argumente care
pot duce la concluzia că Origene şi Plotin au fost elevi ai aceluiaşi maestru
(Ammonius Saccas). Alături de Clement din Alexandria, al cărui elev a fost mai
întâi, Origene reprezintă perioada de maximă înflorire a Alexandriei
intelectuale. Origene a fost un spirit ascuţit şi pătimaş, scriind enorm,
trăindu-şi credinţa intens şi îndrăznind până la autoflagelare."
“Litera omoara”
Asadar, un singur cuvant interpretat scos din contextul intregii
Biblii poate fi foarte periculos si poate duce la moartea noastra spirituala si
in cele din urma la moartea noastra fizica, in moartea a doua, acea moarte
groaznica, unde sunt dusi "toti mincinosii" si unde "partea lor
este in iazul de foc si pucioasa, adica moartea a doua" Apocalipsa 21:8. Sa
nu uitam deci niciodata, ca "litera omoara" 2Corinteni 3:6.
Cu atat mai mult fratilor,
sa nu lasam ca sa fim omorati de literele unui cuvant, ci cu mare grija sa
privim dincolo de cuvant, la contextul in care acest cuvant a fost scris, ca sa
putem deveni vii, dupa cum se spune ca "Duhul da viata" 2Corinteni
3:6. Sa punem, prin urmare, intelepciunea noastra limitata la o parte si sa
cerem prin Duhul Sfant iluminarea si calauzirea care se da de sus, din ceruri,
de la Tatal ceresc, prin intermediul Fiului Sau, Domnul nostru Isus Christos.
Sa nu ne lasam furati de intelepciunea noastra sau a altora, ca Clement si
Origene. Sa dam "firescul" nostru la o parte.
Toata aceasta introducere,
am facut-o cu scopul de a arata slabiciunea teoriilor care cladesc pe un singur
cuvant sau uneori chiar litere, sau ortografie gresita, ca in cazul din Luca
23:43, neglijand contextul intreg al Scripturii.
De ce ar fi Iuda
Iscarioteanul iertat?
S-a ridicat pretentia de
catre unii ca Iuda tradatorul va fi iertat, caci el s-a pocait, ori ca poate se
va pocai la inviere. Ei vad "pocainta" lui Iuda tradatorul, in faptul
ca el s-a dus si a dat banii inapoi marilor preoti - Matei 27:3-5. Daca cainta
sa ar fi fost sincera, nu s-ar fi dat Satanei, ca sa se spanzure. El spera ca
Isus nu v-a fi condamnat la moarte, ci la ceva "acceptabil", dar cand
a vazut ca El a fost condamnat la moarte, "orgoliul uman" a strigat
din el si nu o adevarata pocainta. A strigat catre oameni, nu catre Dumnezeu.
Daca Iuda tradatorul va fi iertat si salvat atunci Domnul Isus n-ar fi zis:
"Negresit, Fiul Omului se duce dupa cum este scris despre El, dar vai de
omul acela prin care este vandut Fiul Omului! Mai bine ar fi fost pentru el sa
nu se fi nascut!" Matei 26:24.
Si acum dragii mei, voi
care poate credeti ca tradatorul "mai are o sansa", veti trece oare
testul ascultarii de Domnul Isus Christos sau veti rastalmaci cuvintele Lui
pentru paguba voastra si in folosul iluzoriu al unei inchipuiri doctrinare frumos
mestesugite, care vrea sa placa in ochii lumii? Veti pune parerea voastra mai
presus de parerea Lui?
Sa nu uitati ca este scris:
"Dumnezeu nu poate sa minta". Prin urmare nici Fiul lui Dumnezeu nu
poata sa minta, fiindca El face intocmai ce il vede pe Tatal lui facand. El a
mai spus: "Daca ramaneti in cuvantul meu, santeti in adevar ucenicii Mei,
veti cunoaste adevarul si adevarul va va face liberi" Ioan 8:32. Acum, voi
care va ziceti "crestini", daca doriti sa va considerati pazitori ai
cuvintelor lui Christos, trebuie sa ramaneti la cuvintele Domnului vostru care
a zis: "Vai de omul acela". Dar daca spuneti ca nu este nici un
"vai" pentru omul acela, pentru ca el s-a pocait si va fi salvat, sau
ca se va putea pocai in viitor in mileniu, atunci voi ori nu voiti sa ascultati
glasul Domnului vostru, ori nu cunoasteti Scriptura. Cu parerea voastra, voi,
da voi, va ridicati mai presus de parerea lui Christos, care a fost facut de
Tatal Sau, Judecatorul celor morti si al celor vii, dupa cum este scris:
"Tatal nici nu mai judeca pe nimeni, ci toata judecata a dat-o
Fiului".
Dar sa
raspundem intrebarii: De ce nu poate fi salvat Iuda tradatorul?
Sa nu uitam ca in Vechiul Testament s-a scris: "Blestemat
este oricine atarna (spanzura) de lemn". Ori, Iuda tocmai asta a luat asupra
sa (acest blestem) cand s-a spanzurat. Mai mult chiar, el cunostea Vechiul
Testament, fiind evreu, mai mult chiar, el a vazut toate minunile si semnele pe
care le-a facut Christos si chiar si el a primit puterea Duhului Sfant ca sa
vindece si sa scoata demoni. Cu toate acestea, pentru un castig urat, a fost in
stare sa se lepede de toate acestea. Ca arata toate acestea? Ca desii el a fost
martor la lucrarea Duhului Sfant, a respins cu necredinta aceasta lucrare si a
acceptat mai degraba ca indoiala sa puna stapanire pe el, pana ce indoiala la
corupt sa fure din banii obstii (din punga comuna) si sa-l vanda pe Christos.
Tocmai acest lucru este catalogat ca fiind "hula impotriva Duhului
Sfant", care nu se iarta nici in veacul acesta, nici in cel viitor - Matei
12:30-37.
In primul rand teologia lui
Origene, care il prezinta pe Dumnezeu care iarta orice pacat si teologia lui
Russell, care spune ca sangele lui Christos aduce ispasire pentru orice om care
a existat vreodata, orice mare pacat ar fi facut, dandu-i o noua ocazie, sau o
ocazie de impacare pe care nu ar fi avut-o, ambele aceste teorii
"schioapata". Si voi demonstra de ce.
Dumnezeu nu
face iertare nerodnica
Daca Dumnezeu ar proceda
dupa teologia lui Origene, ca sa aduca toate creaturile la ascultare, supunere
si salvare - numai prin iertare continua, nu sar putea ajunge niciodata la asa
ceva, fiindca o creatura care ar avea un viciu, ar tot putea urma viciul sau,
stiind ca oricat de mult ar pacatui, el mai are timp suficient pentru asi
satisface viciul, pentru ca Dumnezeu il asteapta:
"Daca
ierti pe cel rau, el nu invata dreptatea, se deda la rau in tara dreptatii si
nu cauta maretia lui Iehova." Isaia 26:10
In lipsa unei legislatii ferme care sa condamne si sa pedepseasca
cu exemplaritate pacatul, lumea ar deveni haotica si anarhica si tocmai asta
doreste Satan sa faca, sa o poata stapani cu cruzime. Este imposibil de atins
"dezideratul Origene" in cazul creaturilor. Numai in cazul in care
Dumnezeu ar inlocui statutul oamenilor si al ingerilor cu statut de masina
perfecta (robot) care nu stie ce face si de ce face si de ce este bine sau rau
ceea ce face. Numai in cazul acesta sar putea atinge dezideratul lui Origene.
Dar oare Dumnezeu doreste o lume plina de roboti fara sentimente? Nu! Caci omul
este mai mult decat o masina perfecta (robot), el este "chipul si
asemanarea lui Dumnezeu". Noi suntem mai mult decat masini perfecte,
suntem din neam din Dumnezeu, "vlastarii Lui suntem" - Fapte
17:28,29. Asadar armonia nu se poate sustine in Univers numai prin "iertarea
perpetua a iubirii", ci trebuie si putere si intelepciune si dreptate.
Teologii
nerodnice
Lasandu-l pe Origene, sa ne
intoarcem privirile spre teologia lui CT Russell. Daca teologia ciudata a lui
Origene o putem numi "sansele salvarii", teologia pastorului Russell
o putem numi "marea sansa a salvarii". El vine sa justifice in mod
eronat, ca "din cauza mediului decazut" majoritatea oamenilor
"nu pot mai mult" si ca pentru cei mai multi nu acum este ocazia de
impacare cu Dumnezeu, ci intr-un timp mai indepartat, pe care l-a fixat D-zeu
in mileniu.
Se vede clar, ca atat
teologiile care sustin intr-un fel sau altul ideea unui "purgator", in
care cu un pic de "har" dat de oameni (rugaciune, bani, ceremonii)
sau Dumnezeu (un nou timp de impacare) isi au originea in teologia lui Origene,
care la randul sau a preluat ideea "desavarsirii treptate a
sufletelor" din filozofia religioasa a Indiei, deci, din paganism.
In teologia lui Russell,
deasemenea se oglindeste aceasta idee de "purgator mai luminat".
Purgatorul, fie el origenic, catolic, sau russellit, este un
"curatitor" de pacatele care au mai ramas. La catolici, omul care se
afla in curatitor, se purifica prin chinul focului si cu un pic de ajutor
dinafara (cei apropiati care se roaga si aduc ofrande pentru el), catolicul
poate fi scapat. La Russell "purgatorul" sau "curatitorul"
este chiar mia de ani, in care pacatosul este pus in conditii perfecte de
viata, confort si sanatate deplina, ca nimic sa nu-l poata impiedica sau
distrage de a asculta de Dumnezeu. Putem vorbi deci la teologia lui ca de un
"purgator fara chin". In mia de ani vazuti de Russell, cei nemantuiti
acum, care din cauza mizeriei de acum nu au avut sansa de a-l cunoaste pe
Dumnezeu, vor putea fi mantuiti prin conditii de viata, confort si studiu
biblic, avand o sanatate mintala si fizica perfect. Aceasta idee este sustinuta
de diferitele curente mileniste, printre care Studentii Bibliei sau Sacred Name
Movement (Miscarea Numelui sfant) si ramurile lor. O astfel de ramura este si
Martorii Lui Iehova care sustin ideea miei de ani, ca purgator
"curatitor" prin conditiile foarte bune de viata, confortul si
studiul Biblic. Totusi exista o diferenta intre Russell si Martorii Lui Iehova.
Russell credea ca vor fi inviati si cei care au pacatuit impotriva Duhului
Sfant, dar vor rata sansa impacarii cu Dumnezeu datorita impietririi inimii
lor, care nu se va schimba nici in mileniu.
Pasajul din Matei 12:32,
Russell il interpreta ca acesti oameni - desi pacatele lor vor fi absolvite
(iertate) - totusi ei atat de impietriti vor ramane in pacat, ca nu se vor
putea mantui, nici chiar prin imparatia de mie de ani, unde vor fi conditii
excelente de viata, confort si studiu Biblic.
Martorii Lui Iehova sustin
trei categorii de oameni prin teologia lor: mantuitii (144000), nemantuitii de
acum, dar cu posibilitatea de mantuire in mia de ani (marea multime), si cei
pierduti, adica cei pe care Dumnezeu i-a distrus deja, sau care au pacatuit
impotriva Duhului Sfant, a treia categorie nici nu vor invia, afirma ei. Prin
urmare, ideea lui Russell, ca mileniul va fi un fel de "purgator -
curatitor" cu conditii excelente de viata, confort si studiu Biblic este
sustinut si de catre Martorii Lui Iehova, mileniu in care atat cei care sunt
acum martori activi, dar cu statut de nemantuiti, impreuna cu multi alti oameni
care nu au auzit niciodata de Biblie sau de Martorii Lui Iehova, sau au auzit
dar nu au avut timp necesar, conditie necesara sau altceva de genul acesta, ei
vor putea fi curatiti de pacat in mia de ani, prin conditii minunate de viata,
confort si studiu Biblic, si daca vor asculta si nu se vor revolta impreuna cu
Satan, dupa finalul miei de ani, atunci si ei vor fi mantuiti.
Sa vedem din punct de
vedere Scriptural, daca aceasta filozofie a lui CT Russell, preluata de Martori
sta in picioare, adica, daca este conforma cu Scriptura: "Toţi cei care au pacatuit fara lege, vor pieri fara lege"
Romani 2:12
De ce o astfel de judecata
stricta? Nu cumva este ea nedreapta? Nu, deoarece, "natiunile fac din fire
lucrurile legii"! Romani 2:14. Cine ii invata sa faca asta? Tocmai legea
firii, implantata de Creator in oameni, acea constiinta povatuitoare si
mustratoare care ghideaza orice om: Romani 2:14,15. Cand oamenii calca in
picioare acest ghid divin, si nu mai doresc sa asculte de el, devin pasibili de
pedeapa eterna a distrugerii totale din fiinta, deoarece devin incorigibili! Si
acest lucru se va face la judecata lui Dumnezeu: Romani 2:9,16
In acest punct de vedere atat Studentii Bibliei cat si Martorii
lui Iehova gresesc, deoarece urmeaza ca ghid pe fondatorul lor comun CT Russell
si nu Biblia. Va doresc ambelor partide, revenirea urgenta la ghidul sigur,
sfanta Biblie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu