Dragi
fraţi adventişti şi ceilalţi sâmbătari,
Vă salut cu pacea lui Dumnezeu şi mă rog în numele Domnului şi
Mântuitorului nostru Isus Christos, ca harul priceperii să fie cu tine, în
înţelegerea adevărurilor scumpe copiilor lui Dumnezeu.
Cineva dintre voi m-a întrebat:
"Cum întelegi cele spuse de Isus în Matei 24:20 şi Apocalipsa 1:10 vis-a-vis de Isaia 66:23 şi Isaia 56:1-8?"
"Cum întelegi cele spuse de Isus în Matei 24:20 şi Apocalipsa 1:10 vis-a-vis de Isaia 66:23 şi Isaia 56:1-8?"
Isaia 56:1-8
1 ,,Aşa vorbeşte DOMNUL (YHWH): ,Păziţi ce este drept, şi faceţi
ce este bine; căci mântuirea Mea este aproape să vină, şi neprihănirea Mea este
aproape să se arate.
2 Ferice de omul care face lucrul acesta, şi de fiul omului care
rămîne statornic în el, păzind Sabatul, ca să nu -l pângărească, şi
stăpânindu-şi mâna, ca să nu facă nici un rău!
3 Străinul care se alipeşte de DOMNUL (YHWH), să nu zică: ,DOMNUL
(YHWH) mă va despărţi de poporul Său!` Şi famenul să nu zică: ,Iată, eu sunt un
copac uscat!`
4 Căci aşa vorbeşte DOMNUL (YHWH): ,Famenilor, cari vor păzi
Sabatele Mele, cari vor alege ce-Mi este plăcut, şi vor stărui în legămîntul
Meu,
5 le voi da în Casa Mea şi înlăuntrul zidurilor Mele un loc şi un
nume mai bune de cît fii şi fiice; le voi da un nume vecinic, care nu se va
stinge.
6 Şi pe străinii, care se vor lipi de DOMNUL (YHWH) ca să-I
slujească, şi să iubească Numele DOMNULUI (YHWH), pentru ca să fie slujitorii
Lui, şi pe toţi cei ce vor păzi Sabatul, ca să nu-l pîngărească, şi vor stărui
în legămîntul Meu,
7 îi voi aduce la muntele Meu cel sfînt, şi-i voi umplea de
veselie în Casa Mea de rugăciune. Arderile lor de tot şi jertfele lor vor fi
primite pe altarul Meu, căci Casa Mea se va numi o casă de rugăciune pentru
toate popoarele.``
8 Aşa vorbeşte Stapanul DOMNUL (YHWH), care strînge pe cei
risipiţi ai lui Israel: ,,Voi mai strânge şi alte popoare la cei strânşi acum
din el.``
Acest text se refera la perioada în care mai
exista Templu şi jertfe, versetul 7 este lămuritor: "îi voi aduce
la muntele Meu cel sfânt, şi-i voi umplea de veselie în Casa Mea de rugăciune. Arderile lor de tot şi jertfele lor vor fi primite pe altarul Meu, căci
Casa Mea se va numi o casă de rugăciune pentru toate popoarele."
Acest frate mi-a mai scris următoarele: "În ce priveşte Legea
sau poruncile lui Dumnezeu cred că ele nu se anulează periodic şi reciproc la
bunul plac al Legiuitorului, ci unele ori îşi au o împlinire la cruce, deci au
ca ţintă şi finalitate crucea, ori altele sunt veşnice ca şi Dătătorul şi se
completează armonios cu tot ansamblul."
Iată răspunsul meu:
a.) Ce este
păcatul?
Când vorbim de mântuire, în sensul biblic, ea se referă la
mântuirea (salvarea) din starea de păcat şi moarte.
Mai întâi să vedem ce este păcatul?
Biblia descrie păcatul ca fiind "fărădelege" (fără de
lege): 1Ioan 3:4. Păcatul este o eroare de gândire însoţită de un act eronat, care
provoacă daune personale şi colaterale.
b.) Ce este legea, cui
se da si de ce s-a dat ea (scopul ei)?
Dumnezeu este legiuitorul. Legile lui Dumnezeu sunt porunci, care
îi învaţă pe oameni ce este păcatul şi cum trebuie el evitat: 1Timotei 1:9,
Romani 3:20. Aceste legi care sunt didactice, preventive şi corective, s-au dat
pentru folosul şi fericirea oamenilor, pentru pacea, buna orânduială şi
prosperitatea societăţii în care trăiesc şi în mod special pentru a-i pregăti
pe oameni pentru regatul fără de păcat a lui Dumnezau care va veni pe pământ:
Isaia 48:17-19, Matei 6:9, 1Corinteni 6:9,10.
c.) De ce s-au dat poporului lui Dumnezeu din
antichitate, legi atat de aspre?
Poporului lui Dumnezeu din antichitate, i s-au dat anumite legi
aspre, ca legea talionului, legile cu privire la păstrarea curăţiei spirituale,
etc.; înseamnă acest lucru că Dumnezeu este rău: Exodul 21:22-25, Exodul 21:17,
Exodul 22:18-20? Nu, ci aceste legi au fost legi preventive, ele aveau menirea
de a arăta gravitatea unor păcate în ochii lui Dumnezeu: Romani 7:13. Dacă
oamenii ar fi ascultat de legile lui Dumnezeu, nimeni nu ar fi trebuit să
sufere aceste consecinţe dramatice: Deuteronom 30:19.
d.) De ce s-a schimbat legea si cum a fost posibil asa
ceva?
Biblia ne învaţă că odată cu schimbarea preoţiei Aaronice a avut
loc şi o schimbare a legii: Evrei 7:12, Luca 16:16. Până la începerea misiunii
Domnului nostru Isus Christos, legea a avut un rol de îndrumător, dar acest rol
l-a cedat Fiului lui Dumnezeu, care a fost "Profetul" prezis de
Moise: Galateni 3:18-29, Deuteronom 18:15-19. Schimbarea legii nu se putea face
fără a intra sub incidenţa penală a legii, act pe care şi l-a asumat Fiul lui
Dumnezeu, luând blestemul legii asupra Lui: Galateni 3:13, 2Corinteni 5:21.
Însa sensul schimbării nu este în sensul de ceva ce nu a mai fost, nu în sensul
unui produs complet nou, ci în sensul de "innoit" (Matei 19:28):
lucruri vechi + lucruri noi= înnoirea (actualizarea) legii, pe temeiul unui nou
legământ. Această schimbare s-a făcut pe temeiul promisiunii lui Dumnezeu faţă
de Avraam, pentru a înlesni împăcarea şi intrarea tuturor naţiunilor într-o
relaţie apropiată cu Dumnezeu, Creatorul lor: Geneza 22:18, Galateni 3:14,
Efeseni 2:10-22, Coloseni 2:8-14, 2Corinteni 3:2-13. Noua lege, denumită
"legea lui Christos", "legea împărătească" şi "legea
slobozeniei" dezleagă anumite porunci vechi, ţine pe mai departe anumite
porunci vechi şi în acelaşi timp aduce anumite porunci noi: 1Corinteni 9:21,
Galateni 6:2, Iacov 2:8,12, Ioan 5:16-18, Marcu 7:18-23, Matei 19:16-19, Matei
5:31-48, Matei 13:52.
e.) Cate tipuri de
pacate sunt?
De reţinut: Nu orice păcat se iartă, sunt oameni care s-au întinat
cu păcate de neiertat, căci sunt două categorii de păcate, păcate ce se pot
ierta şi păcate ce nu se pot ierta: Matei 7:6, Matei 12:31,32, 1Ioan 5:16.
f.) Cum trebuie privit
lupta cu pacatul?
În lupta cu păcatul trebuie să fim categorici şi să respingem
orice formă de păcat ştiind că oamenii lui Dumnezeu au putere de sus pentru a
rezista păcatelor: 1Ioan 3:6,9, 1Ioan 5:18. Dacă totuşi păcătuim, aceste păcate
trebuie să fie din cauza imperfecţiunii firii noastre, ele nu trebuie să fie
voite, ele trebuie să vină foarte rar, ca un fel de „accident” neintenţionat în
viaţa noastră şi nu ca să facă parte din modul nostru de viaţă; însă trebuie ca
după aceea să ne căim sincer şi adânc, să ne silim să evităm pe viitor păcatul
comis, cerând harul lui Dumnezeu prin sfatul şi sprijinul fratilor: Iacov 5:16,
Romani 8:31-39.
Mai trebuie să ştim ce este moartea: un blestem şi un vrăjmaş.
Este un blestem, deoarece ne face să suferim şi un vrăjmaş deoarece se luptă
împotriva noastră.
bibliaatica@yahoo.com
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu