miercuri, 3 noiembrie 2021

Versete găsite pentru subiectul: Înţelepciune (VDC)

Iacov 3:17

Înțelepciunea care vine de sus este, întâi, curată, apoi pașnică, blândă, ușor de înduplecat, plină de îndurare și de roade bune, fără părtinire, nefățarnică.

2 Cronici 1:10

Dă-mi, dar, înțelepciune și pricepere, ca să știu cum să mă port în fruntea acestui popor! Căci cine ar putea să judece pe poporul Tău, pe poporul acesta atât de mare?”

Iov 28:12

Dar înțelepciunea unde se găsește? Unde este locuința priceperii?

Iov 28:20

De unde vine atunci înțelepciunea? Unde este locuința priceperii?

Iacov 1:5

Dacă vreunuia dintre voi îi lipsește înțelepciunea, s-o ceară de la Dumnezeu, care dă tuturor cu mână largă și fără mustrare, și ea îi va fi dată.

1 Împăraţi 10:3

Solomon i-a răspuns la toate întrebările și n-a fost nimic pe care împăratul să nu fi știut să i-l lămurească.

1 Corinteni 12:8

De pildă, unuia îi este dat, prin Duhul, să vorbească despre înțelepciune; altuia, să vorbească despre cunoștință, datorită aceluiași Duh;

1 Împăraţi 4:31

El era mai înțelept decât orice om, mai mult decât Etan, ezrahitul, mai mult decât Heman, Calcol și Darda, fiii lui Mahol; și faima lui se răspândise printre toate neamurile dimprejur.

Iov 28:12-17

Dar înțelepciunea unde se găsește? Unde este locuința priceperii? Omul nu-i cunoaște prețul, ea nu se găsește în pământul celor vii. Adâncul zice: «Nu este în mine»; și marea zice: «Nu este la mine.» Ea nu se dă în schimbul aurului curat, nu se cumpără cântărindu-se cu argint; nu se cântărește pe aurul din Ofir, nici pe onixul cel scump, nici pe safir. Nu se poate asemăna cu aurul, nici cu diamantul, nu se poate schimba cu un vas de aur ales.

Iov 28:16

nu se cântărește pe aurul din Ofir, nici pe onixul cel scump, nici pe safir.

Iov 28:28

Apoi a zis omului: «Iată, frica de Domnul, aceasta este înțelepciunea; depărtarea de rău, este pricepere.»”

Iov 32:7

Eu îmi ziceam: «Să vorbească bătrânețea, marele număr de ani să învețe pe alții înțelepciunea.»

Psalmi 90:12 Învață-ne să ne numărăm bine zilele, ca să căpătăm o inimă înțeleaptă!

Psalmi 104:24

Cât de multe sunt lucrările Tale, Doamne! Tu pe toate le-ai făcut cu înțelepciune, și pământul este plin de făpturile Tale.

Psalmi 111:10

Frica Domnului este începutul înțelepciunii; toți cei ce o păzesc au o minte sănătoasă, și slava Lui ține în veci.

Psalmi 119:169

Să ajungă strigătul meu până la Tine, Doamne! Dă-mi pricepere, după făgăduința Ta.

Proverbele 1:20

Înțelepciunea strigă pe ulițe, își înalță glasul în piețe:

Proverbele 2:3

dacă vei cere înțelepciune și dacă te vei ruga pentru pricepere,

Proverbele 2:4

dacă o vei căuta ca argintul și vei umbla după ea ca după o comoară,

Proverbele 2:6

Căci Domnul dă înțelepciune; din gura Lui iese cunoștință și pricepere.

Proverbele 3:13

Ferice de omul care găsește înțelepciunea și de omul care capătă pricepere!

Proverbele 3:13-18

Ferice de omul care găsește înțelepciunea și de omul care capătă pricepere! Căci câștigul pe care-l aduce ea este mai bun decât al argintului, și venitul adus de ea este mai de preț decât aurul; ea este mai de preț decât mărgăritarele, și toate comorile tale nu se pot asemui cu ea. În dreapta ei este o viață lungă; în stânga ei, bogăție și slavă. Căile ei sunt niște căi plăcute, și toate cărările ei sunt niște cărări pașnice. Ea este un pom de viață pentru cei ce o apucă, și cei ce o au sunt fericiți.

Proverbele 3:19

Prin înțelepciune a întemeiat Domnul pământul, și prin pricepere a întărit El cerurile;

Proverbele 4:1-6

Ascultați, fiilor, învățătura unui tată și luați aminte, ca să pricepeți; căci eu vă dau sfaturi bune: nu lepădați învățătura mea. Căci când eram încă fiu la tatăl meu și fiu gingaș și singur la mama mea, el mă învăța atunci și-mi zicea: „Păstrează bine în inima ta cuvintele mele, păzește învățăturile mele și vei trăi! Dobândește înțelepciune, dobândește pricepere; nu uita cuvintele gurii mele și nu te abate de la ele. N-o părăsi, și ea te va păzi; iubește-o, și te va ocroti!

Proverbele 4:7

Iată începutul înțelepciunii: dobândește înțelepciunea, și cu tot ce ai, dobândește priceperea.

Proverbele 8:1

Nu strigă înțelepciunea și nu-și înalță priceperea glasul?

Proverbele 8:11

Căci înțelepciunea prețuiește mai mult decât mărgăritarele, și niciun lucru de preț nu se poate asemui cu ea.

Proverbele 9:1

Înțelepciunea și-a zidit casa, și-a tăiat cei șapte stâlpi.

Proverbele 9:3

Și-a trimis slujnicele și strigă, de pe vârful înălțimilor cetății:

Eclesiastul 1:13

Mi-am pus inima să cercetez și să adâncesc cu înțelepciune tot ce se întâmplă sub ceruri: iată o îndeletnicire plină de trudă la care supune Dumnezeu pe fiii oamenilor.

Eclesiastul 2:12

Atunci mi-am întors privirile spre înțelepciune, prostie și nebunie. - Căci ce va face omul care va veni după împărat? Ceea ce s-a făcut și mai înainte.

Eclesiastul 2:13

Și am văzut că înțelepciunea este cu atât mai de folos decât nebunia, cu cât este mai de folos lumina decât întunericul;

Eclesiastul 2:26

Căci El dă omului plăcut Lui înțelepciune, știință și bucurie; dar celui păcătos îi dă grija să strângă și s-adune, ca să dea celui plăcut lui Dumnezeu! Și aceasta este o deșertăciune și goană după vânt.

Eclesiastul 7:19

Înțelepciunea face pe cel înțelept mai tare decât zece viteji care sunt într-o cetate.

Eclesiastul 7:25

M-am apucat și am cercetat toate lucrurile, cu gând să înțeleg, să adâncesc și să caut înțelepciunea și rostul lucrurilor, și să pricep nebunia răutății și rătăcirea prostiei.

Eclesiastul 8:16

Când mi-am pus inima să cunosc înțelepciunea și să mă uit cu băgare de seamă la truda pe care și-o dă omul pe pământ - căci omul nu vede somn cu ochii, nici zi, nici noapte

Isaia 11:2

Duhul Domnului Se va odihni peste El, duh de înțelepciune și de pricepere, duh de sfat și de tărie, duh de cunoștință și de frică de Domnul.

Ieremia 10:7

Cine să nu se teamă de Tine, Împărate al neamurilor? Ție se cuvine teama; căci între toți înțelepții neamurilor și în toate împărățiile lor, niciunul nu este ca Tine.

Daniel 1:20

În toate lucrurile care cereau înțelepciune și pricepere și despre care îi întreba împăratul, îi găsea de zece ori mai destoinici decât toți vrăjitorii și cititorii în stele care erau în toată împărăția lui.

Daniel 2:20

Daniel a luat cuvântul și a zis: „Binecuvântat să fie Numele lui Dumnezeu, din veșnicie în veșnicie! A Lui este înțelepciunea și puterea.

Daniel 2:21

El schimbă vremurile și împrejurările; El răstoarnă și pune pe împărați; El dă înțelepciune înțelepților și pricepere, celor pricepuți!

Osea 14:9

Cine este înțelept să ia seama la aceste lucruri! Cine este priceput să le înțeleagă! Căci căile Domnului sunt drepte; și cei drepți umblă pe ele, dar cei răzvrătiți cad pe ele.

Matei 7:24

De aceea, pe oricine aude aceste cuvinte ale Mele, și le face îl voi asemăna cu un om cu judecată care și-a zidit casa pe stâncă.

Matei 13:54

A venit în patria Sa și a început să învețe pe oameni în sinagogă; așa că cei ce-L auzeau se mirau și ziceau: „De unde are El înțelepciunea și minunile acestea?

Luca 2:40

Iar Pruncul creștea și Se întărea; era plin de înțelepciune, și harul lui Dumnezeu era peste El.

Luca 21:15

căci vă voi da o gură și o înțelepciune căreia nu-i vor putea răspunde, nici sta împotrivă toți potrivnicii voștri.

Faptele Apostolilor 6:10

dar nu puteau să stea împotriva înțelepciunii și Duhului cu care vorbea el.

Romani 11:33

O, adâncul bogăției, înțelepciunii și științei lui Dumnezeu! Cât de nepătrunse sunt judecățile Lui și cât de neînțelese sunt căile Lui!

Romani 16:27

a lui Dumnezeu, care singur este înțelept, să fie slava, prin Isus Cristos, în vecii vecilor! Amin.

1 Corinteni 1:24

dar pentru cei chemați, fie iudei, fie greci, este puterea și înțelepciunea lui Dumnezeu.

1 Corinteni 1:25

Căci nebunia lui Dumnezeu este mai înțeleaptă decât oamenii; și slăbiciunea lui Dumnezeu este mai tare decât oamenii.

1 Corinteni 2:6

Totuși ceea ce propovăduim noi printre cei desăvârșiți este o înțelepciune; dar nu a veacului acestuia, nici a fruntașilor veacului acestuia, care vor fi nimiciți.

Coloseni 1:9

De aceea și noi, din ziua când am auzit aceste lucruri, nu încetăm să ne rugăm pentru voi și să cerem să vă umpleți de cunoștința voii Lui, în orice fel de înțelepciune și pricepere duhovnicească;

Coloseni 2:3

în care sunt ascunse toate comorile înțelepciunii și ale științei.

2 Timotei 3:15

din pruncie cunoști Sfintele Scripturi, care pot să-ți dea înțelepciunea care duce la mântuire, prin credința în Cristos Isus.

1 Ioan 2:20

Dar voi ați primit ungerea din partea Celui Sfânt și știți orice lucru.

Iov 12:13

La Dumnezeu este înțelepciunea și puterea; sfatul și priceperea ale Lui sunt.

Proverbele 3:14

Căci câștigul pe care-l aduce ea este mai bun decât al argintului, și venitul adus de ea este mai de preț decât aurul;

Efeseni 1:17

Și mă rog ca Dumnezeul Domnului nostru Isus Cristos, Tatăl slavei, să vă dea un duh de înțelepciune și de descoperire, în cunoașterea Lui,


Să stăm de veghe cum se cuvine şi să-l rugăm pe Tatăl nostru ceresc să ne ajute la aceasta. Să nu ne lăsăm furaţi de nici o ideologie străină de Biblia veche. Aceasta este rugăciunea mea, pentru mine şi toţi cititorii acestei apologii. În numele Fiului său mă rog, Amin!

Dumnezeu să ne binecuvânteze prin adevărul Său nepieritor şi să ne dea o minte ageră şi înţeleaptă, spre slava Sa şi a Fiului Său şi spre mântuirea noastră! Amin!

Dumnezeu să aibă milă de noi. Amin!

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu