sâmbătă, 25 noiembrie 2023

Cântări creştine de laudă, închinare şi biruinţă (colecţie)

 

Cântări creştine 

de laudă, 

închinare 

şi biruinţă

 

Aleluia DOMNUL Slavei

(în engleză „Aleluia, lăudați pe Iehova”)

Bazat pe Psalmul 148, textul ebraic

 

„Aleluia, lăudați pe Iehova” este o cântare de laudă adresată lui Dumnezeu, Creatorului nostru iubit din ceruri. Compozitorul cântecului, William J. Kirkpatrick, de confesiune metodist episcopal, este o personalitate creştină cunoscută din Pennsylvania, SUA. William James Kirkpatrick, (27 februarie 1838 – 20 septembrie 1921) american de origine irlandeză, a fost un compozitor de imnuri creştine. El a colaborat cu John R. Sweney pentru a produce și a publica peste 1.000 de cântece-imnuri gospel și peste șaizeci de cărți de imnuri. William J. Kirkpatrick a scris „Aleluia, lăudați pe Iehova” în 1893. În limba română melodia este cunoscută sub numele Aleluia DOMNUL Slavei.

 

 

1.Aleluia DOMNUL Slavei, fii in veci glorificat

Preamariti-i al Sau NUME o voi ingeri ne-ncetat

Tresaltati ostirile LUI, soare, luna va-nchinati

Mii de stele si luceferi Slava DOMNULUI sa-i dati

 

Refren: Lau- laudati-L pe IEHOVA

Al Sau NUME e’ naltat

Slava- slava Lui cuprinde lumea,

Slava- slava Lui cuprinde lumea,

Slava- slava Lui cuprinde lumea,

Peste cer glorificat.

 

2.Laudati-L pe IEHOVA, nori si fulgere si vant

EL cu-ntelepciune toate le-a creat cu-al Sau Cuvant

O pamant ridica-ti glasul, mari oceane prindeti grai,

Inaintea LUI se pleaca orice orice vatra, orice plai.

 

3.Pomi cu flori si cedrii falnici, ape si coline verzi

Fiare din paduri si pasari, munti si dealuri si livezi

Imparati si voi popoare, printi de neam, judecatori

Domnului sa-I dati onoare, va-nchinati de mii de ori

Amin. Aleluia!

---

 

Mă-ncred în El

 

1.   Mă-ncred în El, orice s-ar întâmpla,
Pe drumul meu sau în viaţa mea
Fie ce-o fi, în orice zi
Cerescul Tată m-a călăuzi

 

Refren

Mă-ncred în El, El ştie soarta mea
Pe stâncă sus sau în adânc de văi
Lovit de val, ajung la mal
Cerescul Tată m-a călăuzi

 

2.   Mă-ncred în El, oriunde aş fi dus
Chiar în cuptor de foc de aş fi pus
În suferinţi şi-n bucurii,
Cerescul Tată m-a călăuzi

 

Refren

Mă-ncred în El, El ştie soarta mea
Pe stâncă sus sau în adânc de văi
Lovit de val, ajung la mal
Cerescul Tată m-a călăuzi

 

3.   Mă-ncred în El, chiar şi când nu-nţeleg
Eu, voia Lui întotdeauna-aleg
Căci doar aşa, în slava Sa
Cerescul Tată m-a călăuzi

 

Refren

Mă-ncred în El, El ştie soarta mea
Pe stâncă sus sau în adânc de văi
Lovit de val, ajung la mal
Cerescul Tată m-a călăuzi

 

Amin! Aleluia!

----

 

Credinţa mea eu o zidesc

 

1. Credința mea eu o zidesc

Pe-al Domnului Cuvânt ceresc.

Ca spuma toate vor pierii,

Hristos ca Stâncă-n veci va fi.

 

Refren: Zidesc pe Stâncă,

Pe Hristos,

Nicicând pe malul nisipos,

Nicicând pe malul nisipos.

 

2. Deși-I ascunsă fața Sa,

Cu milă mă va-nconjura.

Și orice vifor de-ar veni

Pe Stâncă sigur eu voi fi!

 

Refren: Zidesc pe Stâncă,

Pe Hristos,

Nicicând pe malul nisipos,

Nicicând pe malul nisipos.

 

3. Când vin primejdii pe pământ,

Eu tot mă ţin de legământ,

Chiar toate de s-ar clătina,

Hristos rămâne Stânca mea.

 

Refren: Zidesc pe Stâncă,

Pe Hristos,

Nicicând pe malul nisipos,

Nicicând pe malul nisipos.

 

4. Iar când Isus va judeca

Și celor morți "Sus!" va striga,

Neprihănirea Lui va fi

Chiar haina-n care voi luci!

Refren: Zidesc pe Stâncă,

Pe Hristos,

Nicicând pe malul nisipos,

Nicicând pe malul nisipos.

Numai harul

 

În umblarea mea prin lume,

Prin ispitele haine,

Peste tot Isuse, Doamne

Numai harul Tău mă ţine.

 

R. /: Numai harul, numai harul

Mă păstrează ne-ncetat

El mă face, el mă ţine

Credincios cu-adevărât. :/

 

2. Pe cărărea curăţiei

Şi în lupta spre mai bine

Să mă ţin nu pot, ci-ntruna

Numai harul Tău mă ţine.

 

3. Când aş vrea s-ascult Cuvântul,

Să-l primesc cum se cuvine,

Văd cum totu-mi stă-mpotriva

Numai harul Tău mă ţine.

 

4. În lucrarea Ta preasfântă

Unde m-ai chemat pe mine -

Cât e de puţină roadă!

Numai harul Tău mă ţine.

 

5. Orişicând şi-n orice stare,

Doamne, îndrăznesc la Tine

Şi-n cădere şi-n ‘nălţare

Numai harul Tău mă ţine

 

 

 

Măreţul har

 

Măreţul har m-a mântuit

Pe mine de păcat,

Pierdut eram, dar m-a găsit

De moarte m-a scăpat.

 

Măreţul har m-a învăţat

S-o rup cu orice rău,

Ce scump mi-e azi tot harul dat,

Trăiesc prin el mereu.

 

Prin har ajunge-voi în cer

Cu slavă îmbrăcat,

Şi voi slăvi în veşnicii

Pe Cel ce har mi-a dat.

 

Şi după zeci de mii de ani,

Din veacul minunat,

Nici cu o picătură n-a scăzut

Oceanul nesecat.

 

 

 

Mă poartă-n carul Tău de biruinţă,

 

1. Mă poartă-n carul Tău de biruinţă,
Isuse, zilnic să mă porţi,
să biruiesc, prin viaţă şi credinţă,
puterea-ntunecatei morţi!

R: Să biruiesc, să biruiesc,
tot ce-i păcat, tot ce-i firesc,
de voia Ta tot ce-i străin,
Isus, să biruiesc deplin!

2. Mă poartă-n carul Tău de biruinţă,
spre Ţinta care Tu mi-ai pus,
să naintez, luptând cu stăruinţă,
păşind pe urma Ta, Isus!

3. Mă poartă-n carul Tău de biruinţă,
de rătăciri să mă păzeşti,
şi umplut deplin de-o sfântă cunoştinţă,
prin Adevăr să mă-ntăreşti!

4. Mă poartă-n carul Tău de biruinţă,
când vin dureri asupra mea,
să trec senin şi blând prin suferinţă,
să biruiesc în lupta grea!

5. Mă poartă-n carul Tău de biruinţă,
pân-la sfârşit să biruiesc;
topeşte-mă-n Divina Ta Fiinţă,
biruitor ca să trăiesc!

 

 

Iartă-mă

 

    Autor: Nicolae Moldoveanu

 

Iartă-mă, iartă-mă,

Iartă-mă, Dumnezeul meu!

//: Pentru gândul nesfințit,

Pentru patima-n privit,

Pentru vorba fără har,

Doamne, iartă-mă, Tu, iar! ://

 

Iartă-mă, iartă-mă,

Iartă-mă, Dumnezeul meu!

//: Pentru timpul meu trecut

Fără rodul ce l-ai vrut,

Fără dragostea cu jar,

Doamne iartă-ma, Tu, iar! ://

 

Iartă-mă, iartă-mă,

Iartă-mă, Dumnezeul meu!

//: Pentru felul meu firesc

Printre oameni cand pășesc,

Pentru traiu-mi în zadar,

Doamne, iartă-mă, Tu, iar! ://

 

Iartă-mă, iartă-mă,

Iartă-mă, Dumnezeul meu!

//: Pentru nevegherea mea

De-a rămâne-n voia Ta,

Pentru tot ce-a fost murdar,

Doamne, iartă-mă, Tu, iar! ://

 

Iartă-mă, iartă-mă,

Iartă-mă, Dumnezeul meu!

//: Doar iertarea ce mi-o dai

Îmi păstreaz-al păcii rai

Și mă zboară iar și iar,

Doamne-n veșnicu-Ți hotar! ://

 

 

Harul ce curge din Golgota

 

1. Harul ce curge din Golgota
M-a mântuit, m-a fericit
Aici Isus a fost morţii dat
Păcatul meu El l-a ispăşit

R: Harul, harul
Harul e darul nemeritat
Harul, harul
Pe veci cu Dumnezeu ma-mpăcat

2. Am fost robit de al meu păcat
Ce m-apăsat, m-a chinuit
Dar la Isus eu am alergat
El mi-a dat pacea, m-a izbăvit.

3. Tu dragul meu astăzi eşti chemat
La acest har, ce curge-n dar
Pleacă-ţi urechea şi inima
Întinde mîna ca e al tău

 

O ce har

 

1. O ce har să ştii că Domnul te iubeşte.
O ce har să ştii că eşti în braţul Său.
Chiar când simţi că tot în jur se năruieşte.
Tu să ai pace în inima ta mereu.

Refren: Să ai pace în mijlocul necazului tău.
Să ai pace că tu eşti fiu de Dumnezeu.
Când cei din jur te vor privi.
Cu pacea ta îi vei uimi.
Când plin de pace vei birui.

2. O ce har să ştii că Domnul te iubeşte.
O ce har să ştii că Lui îi aparţii.
Şi să simţi în orice zi că-ţi dăruieşte.
Când treci pin necaz pace si bucurii.


Refren: Să ai pace în mijlocul necazului tău.
Să ai pace că tu eşti fiu de Dumnezeu.
Când cei din jur te vor privi.
Cu pacea ta îi vei uimi.
Când plin de pace vei birui.


3. O ce har să ştii că Domnul te iubeşte.
O ce har să ştii că eşti copilul său.
Zi de zi prezenţa Lui te însoţeşte.
Şi-ţi dă pace în necazul cel mai greu.

 

Refren: Să ai pace în mijlocul necazului tău.
Să ai pace că tu eşti fiu de Dumnezeu.
Când cei din jur te vor privi.
Cu pacea ta îi vei uimi.
Când plin de pace vei birui.


Nu te-ndoi, ci crede

 

1. Nu te-ndoi, ci crede că după orice nor

E-un soare şi mai dulce, şi mai strălucitor.

/: Nu norul este vesnic, ci soarele-i acel

Ce-nvinge şi rămâne stăpân în urmă El! : /

 

2. Nu te uita la tine, că eşti atât de slab,

Nici la vrăjmaşul care te-ar nimici degrab.

/: Nu te uita la ziduri, la porţile de fier,

La ura ce scrâşneşte, ci uită-te la cer! : /

 

3. Nu te-ndoi, ci crede că dincolo de tot

Veghează Dumnezeul puternic, Savaot,

/: Căci nici un păr nu-ţi cade şi nici o clipă nu-i,

Că nu-i nici o-ncercare decât prin voia Lui. : /

 

4. Iar dacă crezi puternic, nimic nu e spre rău,

Ci totul se va-ntoarce spre-un şi mai bine-al tău.

/: Nu te-ndoi, ci crede că-n ceasul cel mai greu,

Clipită de clipită veghează Dumnezeu! : /

 

 

Te laud

Muzica si versuri : Puiu Chibici

 

Versuri:

1. Când nici nu existam

Şi nici n-aveam suflare,

Din cer, încă de-atuncea mă vedeai!

Când nici chip nu aveam

Şi nici vreo zi sub soare,

În Cartea Sfântă numele-mi scriai!

 

R: /: Te laud, Te laud,

Te laud căci ai iubit sufletul meu!

Eşti Sfânt, eşti Drept, eşti Bun, eşti Mare,

Te laud căci numai Tu eşti Dumnezeu! : /

 

2. Mă cercetezi 'n-ascuns,

M-acoperi cu-ndurare

Şi eşti cu mine-atunci când mă trezesc!

O, cât de nepătruns

Eşti în a Ta lucrare,

De-aceea, Doamne, Numele-Ţi slăvesc!

 

3. Oriunde aş pleca,

Tu eşti mereu cu mine,

Cu Tine chiar şi noaptea este zi!

Cu Tine nu voi fi

Nicicând dat de ruşine,

Căci mâna Ta mă va călăuzi!

 

Mântuire fără asemănare

 

1. Vino-al fericirii izvor, din suflet să-mi scoţi cântec!
Al graţiei râu undător cere cântec sfânt cu foc.
O nvaţă-mă să cânt frumos, intonând cu glas duios!
Bunătatea Ta s-o laud, care nu-i asemenea.

 

2. Nu-i destul că m-ai mântuit cu sângele lui Christos,
M-ai căutat când de Tine, sufletu-mi departe-a fost
Mai presus de mântuire, încă şi-alt dar mi-a ajuns,
Chemare cerească să văd, faţa Ta acolo sus.

 

3. Din zi în zi tot mai dator mă face graţia Ta,
Şi tresalt de bucurie, când văd răsplătirea Ta!
Vreau să umblu cu Fiul Tău, să fiu vrednic, credincios,
Fericit sunt că pot păşi pe urma Lui bucuros!

 

 

Christos jertfă a dat

 

1. Christos jertfă a dat, sângele Său vărsat,
Ca să fiu fericit şi din morţi mântuit.
//El şi-a jertfit viaţa Sa, laude-l inima,
El şi-a jertfit viaţa Sa, laude-l inima.

 

2. Locaşul Tatălui şi tronul Său ceresc,
Le-a lăsat şi-a venit, ca să fiu mântuit,
//Pentru mine toate-a lăsat, dar eu Lui ce i-am dat?
Pentru mine toate-a lăsat, dar eu Lui ce i-am dat?

 

3. El mai mult suferi, decât eu pot a ştii,
În luptă cu chin greu, goli paharul Său.
//Toate pentru min' le-a primit, dar eu ce-am suferit?
Toate pentru min' le-a primit, dar eu ce-am suferit?

 

4. Pe urma jertfei Lui, izvorăsc mari daruri,
Deplină iertare, de moarte scăpare,
//Şi ajungând la ţinta mea, glorie voi avea,
Şi ajungând la ţinta mea, glorie voi avea.

 

 

Ce bine e când fraţii

 

1. Ce bine e când fraţii

Cu Domnul se unesc,

/: Şi-n dragoste cu toţii

Pe Tatăl preamăresc. : /

 

2. Ca roua ce se varsă

Pe câmpuri şi prin văi

/: E binecuvântarea

Ce cade peste ei. : /

 

3. Au o credinţă, botez,

Un singur Salvator

/: Trimis de Tatal din cer,

Ca Domn al tuturor! : /

 

4. Nainte totdeauna

În lucrul Tatălui

/: Vestesc Cuvântul vieţii

Şi-mpărăţia Lui! : /

 

 

El n-a promis

 

1.El n-a promis doar cerul senin,

Nici flori pe cale, fără pelin,

N-a promis soare fără de ploi,

Nici bucuria fără nevoi.

 

Refren:

 Dar ne-a promis prin puterea Sa,

Pe drum lumină că ne va da,

Al Său bogat har în încercări

Și mângâiere în întristări.

 

2.El n-a promis căi fără dureri,

Fără ispite, fără dureri,

Și nici n-a spus El, că vom avea

Cruci mai ușoare decât a Sa.

 

3.El n-a promis drum larg și ușor

Să poți umbla fără ajutor,

Și nici pe drum că nu vor fi stânci,

Că n-ai să treci prin ape adânci.

 

DOMNUL a promis o scumpă zi,

 

DOMNUL a promis o scumpă zi,

Ce privim că acum e-aproape.

Mântuitorul o va-ncepe,

Când se va arăta-n mărire.

 

Corul

În patria dulce

Ne vom întâlni voioşi cu El,

În patria dulce

Laolalt-om fi pe vecie.

 

2

Atunci cei morţi, toţi vor învia

Şi cei vii, toţi se vor înschimba.

Necazul, suspinul va trece

Isus va şterge lacrimile.

 

3

Acolo tulburare n-a fi,

Pentru că cel rău se va stârpi;

Pace-a fi şi dreptul va-nflori

Căci Cristos cu drept va-mpărăţi.

 

4

Acolo va răsuna laudă,

Dătătorului de viaţă,

Care în a Lui măreaţă zi,

Cu bucurie ne va sfinţi.

 

Amin! Aleluia!

 

 

DE CE ESTE NUMELE LUI DUMNEZEU ATÂT DE IMPORTANT?

 

- Cuvânt de meditaţie pentru o ultimă trezire

După cum spune cântecul, hai să ne trezim odata, ca pentru ultima dată!

 

De ce-şi amână oare Domnul Isus revenirea Sa, cea mult aşteptată?

Poate că aceste cuvinte ar trebui să ne pună în gardă:

Deci, fiindca toate aceste lucruri au sa se strice, ce fel de oameni ar trebui sa fiti voi, printr-o purtare sfanta si evlavioasa, (2Pet.3:11)

Oare ce fel de oameni suntem, ca cei treji sau ca cei care sunt încă cu un picior în pat şi mai dormitează cu ochii deschişi?

Nu degeaba în zilele noastre a devenit celebră zicala că Biserica doarme în lumină şi lumea doarme în Biserică.

S-au petrecut lucruri grave în Biserică deoarece "dormeau oamenii" (adică creştinii) şi noi încă le tolerăm, chiar şi după 2000 de ani.

 

Domnul nostru Isus Christos, Mântuitorul, ne-a învăţat să ne rugăm astfel, ceea ce şi facem zilnic în rugăciunea noastră: "Sfinţească-se Numele Tău" Matei 6:9

La evreii credincioşi unde a venit din cer Fiul lui Dumnezeu, acest lucru - adică pomenirea cu sfinţenie a Numelui Tatălui nostru ceresc era o practică zilnică, după cum citim:

În fiecare zi Te voi binecuvânta şi voi lăuda Numele Tău în veci de veci. (Ps.145:2)

La evreii credincioşi toate binecuvântările se făceau prin invocarea Numelui lui Dumnezeu

"În fiecare zi Te voi binecuvânta şi voi lăuda Numele Tău"

Aceasta este o frază biblică deosebită, însoţită de alte câteva asemănătoare:

    Voi vesti Numele Tau fratilor mei si Te voi lauda in mijlocul adunarii. (Ps.22:22)

    Te voi lauda totdeauna, pentru ca ai lucrat; si, in fata copiilor Tai, voi nadajdui in Numele Tau, caci este binevoitor. (Ps.52:9)

    Atunci Iti voi aduce jertfe de bunavoie, voi lauda Numele Tau, Iehova, caci este binevoitor; (Ps.54:6)

    Te voi lauda din toata inima mea, Iehova, Dumnezeul meu, si voi preamari Numele Tau in veci! (Ps.86:12)

    (O cantare de lauda a lui David.) Te voi inalta, Dumnezeule, Imparatul meu, si voi binecuvanta Numele Tau in veci de veci. (Ps.145:1)

    cand zice: "Voi vesti Numele Tau fratilor Mei; Iti voi canta lauda in mijlocul adunarii." (Evr.2:12)

 

Acum, întrebarea meditativă este: Facem noi zilnic binecuvântarea cu sfinţenie a Numelui lui Dumnezeu, dacă nu-l rostim şi nu îl ştim? Căci pentru a-l rosti trebuie să-l cunostem.

 

Diferenţa dintre un nume şi un titlu

 

Deşi există o tradiţie populară, că Dumnezeu ar avea mai multe nume, care a fost preluată şi adaptată atât în iudaism, cât şi în creştinătate şi islam (la musulmani), în Biblie nu apare expresia „Numele Tale”, la plural.

 

Oriunde ne uităm în textul Sfintelor Scripturi, expresia este „Numele Tău” sau „Numele Meu”, la singular. Aşa este şi în rugăciunea Tatăl nostru „sfinţească-se Numele Tău” Matei 6:9. În mod normal, dacă Dumnezeu ar avea mai multe nume, expresia ar suna în mod cert „sfinţească-se Numele Tale”.  Cuvântul „dumnezeu” nu este un nume, ci un titlu. Există o diferenţă clară între numele persoanei şi titlul persoanei.

 

Exemple de nume: Maria, Nicoleta, George, Ioan, Adrian, Cătălin, etc..

Exemple de titluri: Împărat, rege, preşedinte, ministru, prinţ, duce, marchiz, baron, cavaler, nobil, burghez, ţăran, muncitor, doctor, inginer, savant, învăţător, etc..

Un om poate fi numit George, iar dacă a făcut o facultate de medicină va fi chemat cu titlul de „doctor”, dar dacă acest om este şi politician şi ajunge să conducă România, va fi chemat cu titlul de „preşedinte” sau dacă ajunge să conducă guvernul, va fi chemat „prim-ministru”. Cuvintele „doctor”, „preşedinte” sau „prim-ministru” nu vor ajunge niciodată alte nume ale lui George, ci vor rămâne doar titlurile sale. Când vom spune „Vine domnul preşedinte George!”, vom şti că numele său este George şi titlul său este „preşedinte”. Nici în cazul lui Dumnezeu nu este altfel. El are un singur nume, însă mai multe titluri.

 

Cuvinte importante din limba ebraică biblică cu privire la Dumnezeu

 

Creatorul, Tatăl nostru ceresc este invocat în Sfânta Scriptură Ebraică prin mai multe cuvinte, printre care cele mai frecvente sunt Yehovah - de 6 973 de ori şi Elohim - de 2 605 ori.

 

YEHOVAH – CEL CE ESTE ŞI CEL CE VA FI (Cel ce a fost, este şi va veni să-şi înfăptuiască scopul Său, sau Cel ce este Etern în scopul Său – a se vedea Apocalipsa 1:8)

 

Cuvântul acesta este format din trei silabe, având la bază cuvântul ebraic HAVAH (A fi) la viitor activ şi reprezintă numele lui Dumnezeu, fiind singurul Său nume, restul, ca de exemplu Elohim (Dumnezeu) fiind titluri ale măririi (majestăţii) Sale.

Din studiul limbii ebraice biblice se poate vedea clar că "havah" conţine primele două litere (simboluri) din Numele lui Dumnezeu, a se vedea, cuvintele de la dreapta la stânga, ca în limba ebraică: cuvântul הֲוָה fiind Numele lui Dumnezeu şi cuvântul הֲוָא 'havah' are semnificaţia "a fi" ( 'to be' Strong's 1933, 1934)

 

ELOHIM – DUMNEZEU (Puternic absolut)

 

Singular: el, eloah

Plural simplu: elei, elim,

Plural al măririi: elohim

 

Curiozităţi

Uneori, cuvintele ebraice la plural, cum ar fi elohim, adonim, etc. acompaniază fraze la singular, ca plural al măririi (majestăţii) individuale, în acest caz putem vedea câteva semnificative ca exemplu în Dicţionarul de limbă semitică a lui Wilhelm Gesenius.

În ebraica biblică nu există cuvânt pentru “(dumne)zeiţă”.

 

Articulat

eli: dumnezeul meu

elohe: dumnezeul

elohay: dumnezeul meu

eloheka: dumnezeul tău

elohekem: dumnezeul vostru

 

MELEK – REGE (Suveran)

 

(A nu se confunda cu “malak” – înger)

 

Singular: melek

Plural: melakim

 

Articulat

malki: regele meu

 

 

ADON – DOMN (Stâpân)

 

Singular: adon

Plural: adonim

 

Articulat

adoni: domnul meu

 

Formă de majestate: ‘adonay (vezi Geneza 19:2)

 

“Lucrarea Satanei şi a Neghinei lui”

 

Dar, pe cand dormeau oamenii, a venit vrajmasul lui (adică Satana), a semanat neghina (adică pe eretici) intre grau si a plecat. (Mat.13:25)

 

“Domnul” nu este numele lui Dumnezeu în Biblie, ci din păcate aşa apare din lipsa de redare potrivită la majoritatea traducerilor. S-a constatat că până în secolul II AD, majoritatea copiilor Bibliei în limba greacă a Vechiului Testament, conţineau numele lui Dumnezeu scris în ebraică, din respect pentru semnificaţia sa specială, neputând fi tradus nici prin Dumnezeu (ebr. אֱלֹהִים Elohim), nici prin Domnul (ebr. אֲדֹנָי Adonay) şi nici prin Eternul (עוֹלָם 'ʽOlam'). Când în anul 117 a izbucnit un conflict major între Biserica celor dintre Neamuri şi Biserica celor dintre Evrei, conflict care a culminat cu excomunicarea reciprocă în anul 130, această tradiţie a fost abandonată, preferându-se forma Kyrios (Domnul). Liderii eretici care în majoritatea locurilor au pus mâna pe conducerea Bisericii (chiar şi la Corint, având o tentativă asemănătoare, dar nereuşită şi la Roma), au scos din uzul bisericesc Vechiul Testament. Pentru a demonstra că nu sunt evrei şi pentru a nu fi identificaţi ca evrei şi pentru a nu plăti taxa de toleranţă religioasă solicitată tuturor evreilor din acel timp, au colectat copiile Vechiului Testament şi le-au ars în public, la instigarea unui fiu de episcop din Sinope (din regiunea Pont), pe nume Marcion. Ereticii au insistat cu răstălmăcirea că Domnul Isus nu este Fiul Dumnezeului Bibliei din Vechiul Testament, ci al unui dumnezeu mai mare, care nu avea un nume, şi care n-a fost cunoscut până atunci, Isus fiind primul care l-a făcut de cunoscut. Ei credeau că Dumnezeul din Vechiul Testament era doar Creatorul pământului, nu şi al cerului şi era inferior celui ceresc. Aflăm din Prologul Anti-Marcionit (scris în secolul II), că cest Marcion, s-a prezentat cu nişte epistole scrise de tovarăşii săi, către apostolul Ioan, dar a fost dat afară, apostolul neacceptând părerea lor. Iar din sursele din secolul II, precum cea a presbiterului Gaius din Roma, citim că în acest interval tumultuos, ereticii au făcut mai multe tentative de a apropia textul Noului Testament de convingerile lor, una dintre reuşitele lor de tristă amintire fiind aceea că au reuşit să scoată complet Numele lui Dumnezeu din Noul Testament, trend ce se mai menţine încă ad nauseam şi azi în majoritatea versiunilor Bibliei, în ciuda evidenţelor contrare.

 

Statistici cu privire la numele lui Dumnezeu şi titlurile majestăţii Lui în Vechiul Testament

 

Conform cercetătorilor, Numele lui Dumnezeu, „YEHOVAH” apare de 6973 de ori. Vedem de aici că evreii din antichitate au fost pur şi simplu îndrăgostiţi de numele lui Dumnezeu, încât au creat şi forme de alint (prescurtări) ale numelui, o formă de alint a numelui, YAH, fiind o prescurtare compusă din primul şi ultimul sunet din Numele Divin (Y----AH). Această formă alintătoare a numelui se foloseşte în expresia Hallelu-Yah! (Aleluia) – Lăudaţi pe Yah!

Titlul „Dumnezeu” (Elohim) de 2 605 ori

Numele lui Dumnezeu prescurtat scris „Yah” dar pronunţat „Ya” (primul şi ultimul sunet din numele întreg Yehovah) de 50 de ori

Titlul „Atotputernic” (El-Shadday) de 48 de ori

Titlul „Domnul” (Adonay) de 40 de ori

Titlul „Făuritor” de 25 de ori

Titlul „Creator” de 7 ori

Titlul „Tată” de 7 ori

Titlul „Cel Îmbătrânit De Zile” de 3 ori

Titlul „Marele Instructor” de 2 ori

Titlul "Rege" de câteva ori

 

Haideţi să facem în ciudă Diavolului şi să facem şi noi ca Isus şi David, binecuvântând zilnic cu sfinţenie Numele Creatorului, iubindu-l şi slăvindu-l cum se cuvine:

“Sfinţească-se Numele Tău!” (Mat. 6:9)

“Te voi lauda din toata inima mea, Iehova, Dumnezeul meu, si voi preamari Numele Tau in veci!” (Ps.86:12)

Amin! Aleluia!

 

DE CE ESTE IMPORTANT NUMELE LUI DUMNEZEU?

 

Răspunzând la întrebarea pusă, Numele lui Dumnezeu este important, deoarece Dumnezeu nu este un Dumnezeu anonim, fără nume, şi deoarece:

-      Numele Său este mare,

-      pentru Numele Lui primim iertarea

-      Numele Său este înfiorător (înfricoşat) şi sfânt

Dovezi biblice clare:

    caci se va sti ca Numele Tau este mare, mana Ta este tare si bratul Tau este intins, cand va veni sa se roage in Casa aceasta, - (1Reg.8:42)

    Pentru Numele Tau, Iehova, iarta-mi faradelegea, caci mare este! (Ps.25:11)

    Sa laude oamenii Numele Tau cel mare si infricosat, caci este sfant! (Ps.99:3)

    Niciunul nu este ca Tine, Iehova! Mare esti Tu si mare este Numele Tau prin puterea Ta. (Ier.10:6)

Amin! Aleluia!

---

 

Trezește-mă!

 

Trezește-mă ca de ultima oară

Înăuntrul meu, te rog, trezeşte-mă.

Căci nu mă pot trezi,

Dacă nu mă trezeşti Tu.

Trezește-mă înăuntrul meu,

Salvează-mă, cheamă-mi numele,

Şi salvează-mă din întuneric.

Trezește-mă,o trezește-mă Tu!

Şi spune Duhului Tău

Să-mi clocotească în vene.

Nu mă pot trezi, fără Tine,

Şi înainte să mor, o Dumnezeule,

În ocară ca Samson la râşniţe,

Salvează-mă, salvează-mă Tu

De lumescul ce am devenit.

 

Acum, că știu de ce sunt fără putere,

Te rog, nu poți să mă părăsești.

Inspiră în mine Duhul și fă-mă real,

Adu-mă, adu-mă te rog, la viață,

Trezește-mă înăuntrul meu,

Şi nu mă lăsa rece să pier.

Nu mă pot bucura fără viaţa din Tine,

Trezește-mă înăuntrul meu.

Salvează-mă, cheamă-mi numele

Şi salvează-mă din întuneric.

Trezește-mă, spune Duhului Tău

Ca sângele să fugă prin vene.

Nu mă pot trezi, şi înainte să mor în ruşine

Salvează-mă, salvează-mă te rog

De nemernicul care am devenit.

 

Degeaba spuneţi, degeaba,

Că ne vom putea pocăi şi „dincolo”

Căci murim aici doar cu trupul,

Şi că „fiind nemuritori cu sufletul”

Acolo mai trebuie să fie ceva,

Chiar dacă fivom nu în rai, ci în iad,

Dumnezeu ne va scoate şi de acolo

Şi ne va duce la păşuni grase şi verzi.

Dar, o, ce minciună a minciunilor este,

Căci fără înviere, nu e rai şi nici iad,

Şi tocmai de aceea El ne aduce la viaţă,

Să ne dea după fapte: rai sau iazul de foc.

O trezește-mă înăuntrul meu, trezeşte-mă!

Nu mă pot trezi, trezește-mă înăuntru,

Salvează-mă, cheamă-mi numele

Şi scoate-mă din întuneric la lumina Ta.

Trezește-mă şi spune Duhului Tău

Ca sângele să fugă prin vene.

Nu mă pot trezi, şi mă sting, ca tăciunele:

Salvează-mă de netrebnicul care am devenit.

Adu-mă la viaţă şi adevărul Tău sfinţitor,

Căci am trăit o minciună în întuneric,

Şi adu-mă acasă ca pe un fiu rătăcitor.

 

 Trezeşte-ne pe toţi!

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu